Autshrek : Skoda Octavia RS s Octavia Combi RS menetprba |
Skoda Octavia RS s Octavia Combi RS menetprba
Az RS s Combi RS-sel teljess vlt a Skoda Octavia modellcsald. Br 200 lers turbmotor hajtja ket s futmvk ltetett, a magas vezetsi komfort s praktikum mindkt modell esetben megmaradt.
Az eldmodell technikai leszrmazottjnak tekinthet j genercis Skoda Octavia RS turbmotorral s ktfle karosszriavltozatban, tajts s kombi kialaktsban rendelhet meg. A RS modellek vltozatlanul tgas, alaphelyzetben 560, illetve 580 literes csomagteret knlnak, azonban a mdostott s megerstett fenklemez, a sportos bels kialakts, valamint az egyedi kls design megklnbzteti ket a szriaautktl. A vezetsi lmnyrl a Golf GTI-ben is dolgoz 2,0 literes TFSI turbfeltltses benzinmotor gondoskodik. A 200 lers, 280 Nm-es nyomatk leadsra kpes erforrssal 7,3, illetve 7,5 msodperces gyorsulsra kpes a hatsebessges manulis vltmvel szerelt aut, a vgsebessg pedig 240 illetve 238 km/h. A nagyobb ignybevtel miatt az Octavia RS ltetett sportfutmvet s nagyteljestmny fkrendszert is kapott. J hr, hogy els zben, az v kzeptl a 2,0 TFSI motor mellett vlaszthat lesz a rszecskeszrvel szerelt, 170 lers 2,0 PD TDI dzelmotor is az RS Octavikhoz.
Az RS-t decensen s zlsesen ltztettk fel, egyik modell sem hivalkod, hanem szolidan sportos. A dinamikus hatst az alacsonyabbra ltetett karosszria, a spoilerajakkal kiegsztett sportlkhrtk, az tajts vltozat hts szrnya, a 17 vagy 18 colos Zenith knnyfm kerktrcsk, valamint a krmozott iker kipufogcs okozzk. A sportos hangulat azonban nem marad az ajtn kvl, hanem uralkodv vlik az utastrben is - ksznheten a fekete-ezst krpitozs sportlseknek, a mszerfalat s az ajtk belsejt dszt, alumniumhats dekorbettnek vagy a hromklls kormnykerknek. Aprbb, m ugyangy ltvnyos stlusjegyek a zldszn fknyergek, valamint a karosszria s az utastr szmos elemn felbukkan RS feliratok s logk. Az RS Octavik egybknt tbb j sznben is megrendelhetk, mint pldul a Race Blue, a Spirit Yellow, de gymntszrke metl, latinvrs s feketemgia gyngyhz is kaphat.
Egybknt az utastr gazdagon felszerelt s a rakodrekeszek sem hinyoznak - az RS Octavik norml trsaikhoz hasonlan ugyangy meglljk helyket a htkznapokban is. Szriafelszerels a ngy lgzsk, az ESP, a 4 irnyban llthat br kormnykerk, a szablyozhat magassg vezet- s els utasls, a tvirnyts kzponti zr, a fedlzeti informcis rendszer, az elektromos ablakok s fthet kls tkrk, a Climatronic lgkondicionl, a Xenon fnyszr, valamint a CD-lejtszval kombinlt Stream rdi is. Az ESP minden elkpzelhet elektronikt magban foglal, rsze az ABS (blokkolsgtl), az EBD (elektronikus fker-eloszt), a HBA (hidraulikus fkrsegt), az EBC (motorfk-vezrls), az EDL (elektronikus differencilzr), az ASR (kiprgsgtl), az ESBS (kibvtett vezetsstabilizl rendszer kanyarodskori fkezshez) s a DSR (aktv kormnyzs-tmogats).
Ngy krt tettem meg az RS Octavival a Hungaroringen, mgpedig egy tajtssal. Ami legelszr feltnt, hogy a motor a kzvetlen befecskendezsnek ksznheten az alsbb fordulatszm-tartomnyban is ers, teljestmnykifejtse pedig vgig egyenletes. A kanyarokkal tarktott versenyplyn nem kvnta az lland visszavltst, ugyanakkor magas fordulatszmon is knnyen tarthat volt. Nem csoda, szmos technikai csemegt ptettek bele: vltoz, hidraulikus szvszelep-vezrls, vltoztathat hosszsg szvcs, kt kiegyenlt tengely, stb. Mindehhez a hangja is lvezetes.
A hatsebessges kzi vlt feln a feladathoz, gyorsan s akadsmentesen kapcsolhat, remek szerkezet. Kiderlt az is, hogy az ltetett sportfutm ellenre az Octavia hajlamos egy kis libegsre, ami egyltaln nem baj, hiszen j esllyel a vrosban sem rzza ki az ember lelkt. Az RS-sel ettl fggetlenl meglepen j idt lehetett menni a ringen. A kocsi vgtelenl jindulat, hatron autzva nem az elejt vagy a htuljt tolja ki az vrl, hanem inkbb oldalirnyban csszik. Megbocst is, direkt kiprbltam pldul, hogy mit lp kanyarban gzelvtelre. Gondoltam, megindul a htulja, ehhez kpest meg sem rezdlt.
Az Octavia RS teht hiba egy nagy teljestmny, pokolian gyors aut, bolondbiztos futmve s fejlett menetstabilizl rendszere rvn nagyon biztonsgos, htkznapi hasznlatra kompromisszumok nlkl alkalmas. Akiben birtoklsi vgyat breszt az aut s mindenkppen befizet egyre, kszljn fel, hogy nem is kell mlyen a zsebbe nylnia. A msodik genercis RS limuzin 6 740 400 forintba, mg az RS Combi 6 964 800 forintba kerl, ami brhonnan nzzk, nagyon kedvez r.
|