Mitsubishi Lancer EVO IX
Mitsubishi EVO IX
Az EVOlci cscsa
A rgi szp idk, a gyri Mitsubishi csapat a rallyban. Mindent vittek. Akkoriban nekem is Mitsubishim volt. ppen ezrt. gy teht jogosan tettem fel az sszesauto.hu nevben a krdst a magyar importr kpviseljnek: Mikor tr vissza a rallyba a Mitsubishi gyri csapatknt? A vlasz megmelengette a szvemet: 2008-ban az j EVO 10-el. Ismt rdemes lesz rallyt nzni, reszkessetek Peugeotok (ugyan mr Taxi 2, most is elkap a nevetgrcs) , Citroenek, Skodk, a kirly visszatr!
Bizony a kirly, amelyet az ebd utn alaposan ki is prbltunk. Rendes s termszetes dolog volt vendgltnktl a pazar svdasztalos ebd, n meg hlye voltam, hogy 2 falatnl tbbet ettem. Persze akkor mg nem tudtam, milyen Weber Gbor s Turn Frigyes mgtt lni... Ht ha valakinek van erre mdja, ne ebdeljen eltte... Maga a tesz egybknt a sajttjkoztat utn egy egsz napos rendezvny volt melyen a Mitsubishi sszes turbs modelljt (Lancer EVO IX, Outlander turb, Colt CZT) ki lehetett prblni a Hungaroring versenyplyn. A szervezk arra sztnztk a rsztvevket, hogy mindhrom modellt prbljk ki mert megri. Megrte. A Colt CZT kis mregzsk, az Outlander turb az EVO 9 motorjval s persze a Lancer EVO IX amire mindenki vrt. Mindenki tudta, hogy j lesz, de mgis mindenkinek elakadt a llegzete mikor tljutott az els kanyaron. Ez az az aut ahol a megdbbent er az elkpzelhetetlen stabilitssal prosul. Az aut egyszeren kibillenthetetlen egyenslybl.
Miutn az jdonslt autversenyz palntk lefutottk kreiket, szakavatott kezek is megmutattk mire kpesek ezek az autk. A szerencsseket, gy minket is, Turn Frigyes s Wber Gbor vitt krbe a plyn. A temprl annyit, hogy a hts lseken folytatott oldalgyorsuls elleni kzdelem okozta izomlz mg tart, az lmny ahhoz hasonlthat, mint ha a Viharzna cm film Andrea Gail hajjn tltttnk volna egy napot... Totlis tengeribetegsg, azonban fergeteges emlkek.
Az EVO IX -esek megbzhatsg szempontjbl is jl vizsgztak, mg nap vgn is rttk kreiket, ami bizony figyelembe vve azt a terhelst amit kaptak nem kis teljestmny. Ez az az aut amit mindenkinek csak javasolni lehet. Megvtelnek csupn az ra szabhat hatrt, ez jelenleg 11 milli forint krl van, ami nem kevs, de nem is sok, figyelembe vvve a mszaki adatokat s a tpus mltjt. Az az lmny amit kapunk ezrt a pnzrt azonban egyrtelmen megfizethetetlen.
A Mitsubishi sikertrtnet
1917 : ekkor jelent meg Japnban az els szriagyrts automobil, az A-modell. Japn els dzelmotorja, az els nagymret autbusz, az els sszkerkhajts aut – mindig elsnek lenni, ki nem taposott utakon jrni – ez volt a cl a kezdetektl, s a trekvs azta sem vltozott. Az autzs trtnetben a Mitsubishi nv egyet jelentett az innovcival, a folyamatos megjulssal.
1960-as vek: az els nagy ttrs. Megjelenik az els Colt, s nemsokra kveti a Galant is, amely nemsokra az v autja lett. A hetvenes vekre a Mitsubishi tpusok sorra sprtk be a rangos nemzetkzi elismerseket, djakat. s ez mg csak a siker kezdete!
1982. Egy j legenda: megszletik a tkletes 4*4-es terepjr. A neve Shogun, illetve Montero, de a magyar kznsg leginkbb Pajero nven ismeri. s elismeri! Nem vletlenl, hiszen a Pajero a legends Dakar versenysorozat els helyt mr a kezdetektl kibrelte magnak. s ugyanezzel az ellenllhatatlan lendlettel robogott be Eurpa orszgaiba, s nyerte meg sorra az v legjobb 4*4-eseinek kijr elismerseket. A Mitsubishi-sikerbl kivette a rszt a Lancer is, amely a rali N osztlyban knyvelhet el klnleges sikereket az 1990-es vek ta.
1990-es vek. A fejlesztsek nagy vtizede: az els multi mode ABS rendszer, az els szriarett elektromos motor, vagy az egyedlll MASTC /Mitsubishi Aktv Stabilits s Meghajts Kontrol/ a tradicionlis Mitsubishi hajtslnc, s mg sok-sok forradalmi tlet, innovci! A vsrlk azta is rtkeli, st szinte elvrjk a maguk nemben forradalminak szmt jtsokat.
2000. A Mitsubishi Motors bekerl a vilg hrom autipari risa kz. A cg jelenleg ismt felvel szakaszt li, errl tanskodnak a teljes gzzel zajl j modell fejlesztsek s a folyamatosan bvl jelenlegi Mitsubishi paletta
Elsknt a legends Dakar-bajnok, a Pajero, az offroad szerelmeseinek els szm kedvence, egy igazi terepjr. Az offroad vonal msik markns tpusa az Outlander, amely egy egyedlll, lland sszkerkhajts igazi sportkombi. s vgl a legendsan sokoldal Pickup, az L200.
A vrosi autk kztt az j Colt-csald szmos vltozata arat, dinamikus vonalvezetsvel s kategriagyztes, hihetetlenl nagy beltervel. A kitn r-rtk arny Informtl a felejthetetlenl sportos vezetst knl CZT-ig. A Lancer a hagyomnyok a versenysport s az j technolgik idelis tvzete, akr csaldi limuzinrl, akr sportautrl legyen sz. A rally bajnok Lancer EVO sorozat legjabb tagja az EVO-IX 2006 elejn debtlt a hazai kznsg eltt. s vgl a mrka jelenlegi zszlhajja, a htszemlyes nagy egyter, a kategria teremt, innovatv Grandis, amely a 2005-s v legnagyobb „Mitsubishi-dobst” tartogatta: itt a Grandis Dzel!
Egyre tbb vsrl, egyre magasabb szolgltatsi sznvonal,, egyre nagyobb vevelgedettsg, bvl, az v vgre mr 33 tag mrkakeresked hlzat – ezekrt a clokrt dolgozik 2005 janurjtl Magyarorszgon a Mitsubishi Motors Vezrkpviselete az MM Import Kft. Prblja ki n is a Mitsubishi minsget, rjuk egytt kzsen a Mitsubishi sikertrtnetet!
A Lancer EVO IX
Minden autgyrt palettjn van legalbb egy igazi legenda. Ezek kzl csak nagyon kevs ri el azt a sttuszt, ami ma a Mitsubishi Lancer Evolution lvez vilgszerte. A 40 ves motorsportos rksggel rendelkez Lancer Evolution (5 Rali vilgbajnoki cm – 4 egyni s egy csapat –, illetve szmos gyzelem a vilg legkemnyebb versenyein, tbbek kztt a Kelet-Afrikai Szafarin vagy a Bandamn) az 1992 oktberben tnak indtott modell legjabb genercija s legfrissebb fejlesztse.
Ez a modell az MMC-nek a versenysport, a kereskedk s a vsrlk irnti elktelezettsgt bizonytja, s a Lancer Evolution IX a tzszeres Dakar-gyztes Pajeroval egytt a Mitsubishi mrka igazi arct kpviseli.
280 lers MIVEC motor
A Lancer Evolution IX motorja a ktliteres, soros, ngyhengeres, tizenhat szelepes, DOHC, turbfeltlts s tltleveghts, MIVEC vltoz szelepvezrlssel flszerelt gp bb vltozata. A vltoz szelepvezrlssel is elltva immr 280 lert teljest 6,500-as percenknti ftengelyfordulatnl, nyomatka pedig 355 Nm 3,500-nl.
A Lancer Evolution VIII-assal sszehasonltva:
Legnagyobb teljestmny: VIII: 265 LE 6500/percnl IX: 280 LE 6500/percnl
Nyomatk: VIII: 355 Nm 3500/percnl IX: 355 Nm 3500/percnl
Legnagyobb sebessg: VIII: 245 km/ra* IX: 250 km/ra
Gyorsuls 0-100 km/rra: VIII: 6,1 s IX: 5,7 s
Az MMC mrnkeinek clja a IX-es sorozattal az volt, hogy a teljes Lancer Evolution lmnyt mg tovbb fejlesszk – a hangslyt a hatkonysgra, a rugalmassgra, a teljestmnyre s a kifinomult mkdsre helyeztk.
|