Autshrek : Az Aston Martin is harcba szll |
Az Aston Martin is harcba szll
1,83 kilogramm jut minden egyes lerre, ami duplja az utcai vltozatnak, gy vrhatan nem lesz gond az Aston Martin j versenyautjnak dinamizmusval. Nem pusztn talaktottk a DB9-est, igazi versenyautt faragtak belle.
A Lamborghini s a Maserati utn az Aston Martin is leleplezte a GT, illetve a hossz tv versenyekre tervezett versenyautjt. Az elbbi kett mr idn is bevetette autit, m az igazi megmrettets csak jvre kvetkezik.
A jelenlegi szablyok nem engedik meg, hogy gyri csapatok vegyenek rszt a GT sorozatban, gy fordulhatott el, hogy a Prodrive szerzett bajnoki cmet a Ferrari autinak. Ennek megfelelen a gyr ltal ksztett, 12 darab, azonos pts versenyaut hrom privt csapathoz kerl s k kzdhetnek meg ellenfeleikkel.
A szablyoknak megfelelen 20 olyan aut is kszl majd, ami utcai kzlekedsre is alkalmas, amik esetleg klnleges vevkn keresztl ismt versenyezni fognak, vagy gyjtkhz kerlnek majd. David Richards, a BAR Honda csapatfnke s cge, a Subaru WRC raliautit pt Prodrive segtett az aut fejlesztsben, gy az Aston biztosan tkpes.
Az aut alapja a 450 lers DB9-es, amit azonban rendesen talaktottak. 600 lerre nveltk a 12 hengeres motor teljestmnyt s hatsebessges szekvencilis vltra csereltk a flautomatt.
Hasonlan a Forma-1-es versenyautkhoz, a DBR9-est is kermia fkek lasstjk, amik esben sokkal jobban teljestenek s jobban viselik a hossz tv terhelst, ami 12 illetve 24 rs versenyeken elengedhetetlen.
Nem maradtak rintetlenek a felfggesztsek sem, az eredetiek helyn a kkemny versenygtlk kaptak helyet s a nyomtvot is jcskn kiszlestettk. Mindssze 1100 kilogramm az aut teljes tmege, de csak azrt ennyi, mert ennl kevesebbet nem engednek meg a szablyok.
A sznszlas anyagok felhasznlsval, a beptett bukcs ellenre, knnyen elrtk a kvnt slyt a fejlesztk. A DBR9 mr csak formailag emlkeztet utcai eldjre, rszleteiben vrbeli versenyautv vlt. Az els srvd nylsai a fktrcsktl szvjk el a meleg levegt, de ugyanezt teszik a htkkel a motorhz nylsai is.
Ell s htul is mretes szrnyak segtenek minl nagyobb leszorter elrsben, hogy a versenyaut kanyarsebessge az egekbe szkjn. Olyan elemek is felkerltek az autra, minta gyorstlts zemanyagtank nyls, vagy a kzponti csavaros kerkagy.
Hasonlan korbbi versenyauthoz s az els DBR-hez, a DBR9 is "Brit verseny zld" s srga szinekben pompzik, ezzel is emlkezve Roy Salvadori s Carroll Shelby a DBR1-gyel aratott, 1959-es Le Mans-i gyzelmre.
2005 mrciusban Floridban, a sebringi 12 rs versenyen indul elszr a DBR9, amit jniusban kvet majd a Le Mans-i 24 rs viadal.

 A DBR9-es Aston ideiglenes rajtszma is az 1959-es Le Mans-i gyzelemre utal, amit mg a DBR1 szerzett.
 Valamivel tbb mint hrom msodperc kell majd ahhoz, hogy a versenyaut 100 km/h-val szguldjon. Vgsebessge a rvidebb tttel miatt krlbell 310 km/h lesz.
|